Szukaj na tym blogu

wtorek, 7 lipca 2015

Dyskusja z forum KFD

@ TND

Tzn nie wiem czy dobrze zrozumiałem więc napiszę jak to zrozumiałem;) Też już trochę "wypadłem z gry" i wiem że jest wiele wątków/info do dodania

Wiesz, każdy przypadek jest inny bo jak wyżej pisałem, każdy się rodzi z pewnym zestawem włókien jak i z pewnym potencjałem tych włokien do np. rozrostu itd
Mi właśnie o to chodzi w tym danym przypadku by po pierwsze;
"Zmienić sygnał" w jednym włóknie i podstymulować go do rozrostu.
Tak, moim zdaniem jest możliwe to by zmienić proporcje między włóknami o ile sie da i na ile sie da,
Taki jest cel tych rad i my tutaj nie mówimy a jakiejś magii tylko o technikach ćwiczeń których pewnie ten osobnik nigdy nie wykonywał.
W różnych badniach masz np, jaki system ćwiczeń wpływa na stymulacje różnych włokien, po cyklu siłowym też chyba zachodzi mikro zmiana proporcji włokien?

  
Tutaj proporcje włokien sportowców i kulturystów, chyba żadna tajemnica. Fajnie by było zbadać proporcje włokien np. Papaja z trec team gdy był strongmanem a pozniej kulturystą, jak i Pudziana gdy był strongmanem a pozniej fighterem. Myśle że właśnie takie przejścia sportowców "na gazie" z jednej dyscypliny na drugą pokazuje zmiany proporcji. (gdy piszę na gazie mam namyśli sportowców b. aktywnych i ich metabolizm jest konkretnie rozkrecony)
Czy o taką zmiane proporcji Ci chodzi? Mam nadzieje że tak:)
Stricte o hiperplazji nie czytałem wiele bo jakoś temat w wzbudził mojego zainteresowania bardziej mnie interesuje co sie dzieje w środku każdego włókna.

Moje porady które są wyżej są do tego konkretnego przypadku gdzie z zebranych informacji o tym osobniku wiem mniej więcej jaki ma włókna i jak pracują. Zastosował bym wpierw jakiś siłowy przeplatany np, GBC.
A teraz inny przypadek;

 To z książki Nicka Mitchella z Ultimate Performace; Postęp z zdjęć to różnica zaledwie 6 tygodni. Warto zobaczyć np, techniki z UP albo z M10. Więc jaki system ćwiczeń i dieta był tutaj?

Dieta
Sample ‘Average’
Day Breakfast: Steak, whole eggs, macadamia nuts, broccoli
Pre-Workout Meal: Salmon, almonds, cabbage
 Post-Workout Shake: 50g whey and 50g carb shake
Post-Workout Meal: Chicken, rice, bananas, low fat yoghurt (one hour after the shake)
 Lunch: Homemade spaghetti bolognese, homemade rice pudding
 Supper: Protein shake, porridge (made with water or skimmed milk) and raisins

Przykładowy plan na 1 dzień

Order Exercise Sets Reps Tempo Rest
A1 Lat pull-down 4 8 3011 0sec
A2 Reverse incline dumbbell row 4 12 4010 0sec
A3 Close-grip lat pull-down 4 15 2011 00sec
A4 Dumbbell shrug 4 20 2011 90sec
B1 Incline dumbbell bench press 4 10 4010 0sec
B2 Decline hammer grip dumbbell bench press 4 8 3010 0sec
B3 Wide press-up

Zobacz ile repow, jakie tempo i przerwy.

Więc klucz leży w rozpoznaniu włokien i potencjale tych włkien a technik do postępu może być wiele.
Później odniose się do siły



1 komentarz:

  1. Dzięki za kolejny artykuł, powoli naprowadza mnie to na dobrą drogę :)

    OdpowiedzUsuń