Przejdź do głównej zawartości

Posty

Polecane

Jak wyciągnąć z treningu kardio najwięcej?

Większość osób (w tym też ja do pewnego czasu) źle wykonuje ale przede wszystkim źle rozumie trening kardio. Jak już mogliście przeczytać z poprzednich moich artykułów(1), to w jaki sposób postrzegamy jak organizm działa, zostało narzucone przez filozofie mechanicyzmu która definiuje człowieka jako maszynę. Tak też się tłumaczy wpływ treningu na organizm, tylko pod względem mechanicznym czyli redukuję się wszystko do energetyki. W praktyce wygląda to tak że patrzymy ile kalorii spalimy na dany trening a nie jak na prawdę organizm działał i jak zareagował na to działanie(trening).



Każdy wysiłek fizyczny powoduję odpowiedz organizmu(2). Odpowiedz zawszę będzie inna a zależy ona od rodzaju wykonywanego ćwiczenia, naszego wytrenowania, stanu zdrowia, objętości treningu, intensywności treningu itd. Warto też wspomnieć że taki sam wysiłek może mieć bardzo odmienną odpowiedz hormonalną na dwie różne osoby. Na przykład bieg o długim dystansie może powodować wyrzut adrenaliny u jednej osoby a …
Moje zdjęcie
edoergosumblog.blogspot.com

Najnowsze posty

ADS - Aerobic deficiency syndrome - Syndrom niedotlenienia organizmu

BMR/PPM - czy jest wiarygodny? Cd. Krótkiej historii o dietetyce cz. 3

Fit ale niezdrowy?

Czym jest "zalewanie"?

Dieta Jordana Peterson i Mikhaila Peterson

Krótka historia dietetyki cz. 2

Kardio po treningu z żelastwem

Krótka historia dietetyki cz.1

Czym jest zapotrzebowanie? (Luźno bo późno)

Czy liczenie kalorii ma sens? vol.2

Mój Instagram