Moje zdjęcie
edoergosumblog.blogspot.com

Jak schudnąć 9 -13 kg w 5 dni?! - czyli skuteczne zrzucanie wagi przed walką - UFC - technika używana przez GSP






To nie jest artykuł o zdrowym odżywianiu ani o bezpiecznej utracie wagi ciała. Jest to raczej spojrzenie na to jak daleko posuwają się sportowcy i naukowcy by zdobyć przewagę nad swoim przeciwnikiem manipulując wagę ciała.

Ekstremalna manipulacja wagi ciała może pójść źle...bardzo źle. Dużo zawodników UFC nie ma pojęcia jak zbić wagę przed ważeniem we właściwy sposób. Narażają swoje zdrowie robiąc głupie rzeczy jak biorąc dużo diuretyków, nie pijąc żadnej wody, opuszczając posiłki i nakładając worki na śmieci podczas ćwiczeń i będąc w saunie..i ogólnie będąc głupim.

Tracą na wadzę ale jednocześnie tracą bardzo na swojej predyspozycji.

Przy pomocy dr. Berardi i Martina Rooneya postanowiłem obrać inną drogę przy zbijaniu wagi nie narażając się na utratę zdrowia.

Zacząłem od 190 pounds(86.18kg) i miałem tydzień(5dni) na zrzucenie 20 pounds - 9 kg.

Niżej przedstawię strategie żywieniową jaką użyliśmy do uzyskania naszego celu - taką samą strategie używa Georges St Pierre i inni czołowi zawodnicy UFC przed walkami.

Strategiczne obniżanie konsumpcji wody

Szybka utrata wagi ciała to przede wszystkim manipulacja poziomu wody i sodu.

Dla zawodnika który planuje zrzucać wagę szybko, skutecznie i bezpiecznie, przez najbliższe 5 dni przed ważeniem  powinien przyjmować(wody):

  1. Niedziela: 2 galony - 7,5 litra wody
  2. Poniedziałek: 1 galon - 3,75 litra wody
  3. Wtorek:   1 galon - 3,75 litra wody
  4. Środa: 0,5 galona - 1,89 litra wody
  5. Czwartek: 0,25 galona - mniej niż 1 litr wody
  6. Piątek(ważenie) żadnej wody do ważenia
Jak widać, na początku przyjmujemy dużą ilość płynów (7,5litra) by na koniec zmniejszyć ilość do minimum.
Ma to na celu przestawienie organizmu na tryb "wypłukiwania"

Poprzez dostarczanie tak dużej ilości wody na początku, zawodnik rozreguluje mechanizm aldosteronu - hormonu który jest odpowiedzialny za regulacje gospodarki wodno-mineralnej.

Gdy zawodnik nagle zredukuje ilość przyjmowanych płynów w środku i pod koniec tygodnia, organizm nadal będzie w trybie wypłukiwania i częstotliwość korzystania z ubikacji nadal będzie wysoka nawet gdy nie będzie pił dużej ilości wody.

Nie spożywaj więcej niż 50g węglowodanów na dzień

Węglowodany powodują retencje wody. 1g węglowodanów zatrzymuje 2,7g wody.

Ta strategia również powoduje redukcje poziomu glikogenu w mięśniach i pozwala organizmowi pozostawać w trybie wypłukiwania.

Nie wolno spożywać owoców, cukru(sacharoza) i skrobi podczas całego okresu zrzucania wagi.

Spożywaj posiłki z dużą ilością protein i tłuszczy.

 Z tego powodu że unikamy węglowodanów , musimy przerzucić się na alternatywne źródło energii. Dobrym wyborem będą wysokiej jakości produkty zwierzęce jak mięso i jajka.

Nie spożywaj soli.

Dzięki temu unikniesz zatrzymywania sodu w organizmie co pomoże w wypłukiwaniu wody.

Rozważ naturalne diuretyki.

Ten krok nie zawsze jest konieczny. Jednak gdy są problemy z pozbyciem się nadmiaru wody na ostatnie 2 dni można zastosować np. dandelion root - korzeń mniszka.

Korzystaj z gorących kąpieli i sauny.

Najbardziej pocimy się w gorącym i wilgotnym środowisku. Takie warunki umożliwiają gorące kąpiele i sauna, szczególnie jak zanurzymy się w całości pod wodą...oprócz nosa.

Rozpiska:


Niedziela:
Węglowodany: poniżej 50g/D , zero owoców, zero cukru, zero skrobi
Białka i tłuszcze: tyle na ile ma się ochotę w 3 posiłkach
Woda: 7,5 litra
Sól: ZERO

Poniedziałek
Węglowodany: poniżej 50g/D , zero owoców, zero cukru, zero skrobi
Białka i tłuszcze: tyle na ile ma się ochotę w 3 posiłkach
Woda:  3,75 litra

Sól: ZERO

Wtorek
Węglowodany: poniżej 50g/D , zero owoców, zero cukru, zero skrobi
Białka i tłuszcze: tyle na ile ma się ochotę w 3 posiłkach
Woda:  3,75 litra

Sól: ZERO

Środa
Węglowodany: poniżej 50g/D , zero owoców, zero cukru, zero skrobi
Białka i tłuszcze: tyle na ile ma się ochotę w 3 posiłkach
Woda:  1,89 litra

Sól: ZERO
Sauna popołudniu

Czwartek
Węglowodany: poniżej 50g/D , zero owoców, zero cukru, zero skrobi
Białka i tłuszcze: tyle na ile ma się ochotę w 3 posiłkach
Woda:  mniej niż litr

Sól: ZERO
Sauna popołudniu

Piątek
Węglowodany: poniżej 50g/D , zero owoców, zero cukru, zero skrobi
Białka i tłuszcze:2 małe posiłki do momentu ważenia
Woda: Zero do momentu ważenia
Sól: ZERO
Sauna; jeżeli jeszcze nie uzyskaliśmy odpowiedniej wagi.

Relacja z tygodnia:


Niedziela -

Gdziekolwiek jestem, mam przy sobie 1 galon(3,75 litra) wody. Nie wiem w czym jest te wielkie halo z tym zrzucaniem wagi, czuje się świetnie.

Poniedziałek. 

Brakuje mi smaku soli, moje posiłki w smaku są "bezpłciowe". Dziś zamiast 2 galonów (7,5 litra) do wypicia, mam 1(3,75litra). Nie jest źle.

Wtorek

Padł rekord w częstotliwości korzystania z ubikacji, aż 13 razy! Wciąż 1 galon na dzień wody(3,75 litra)

Środa

Ilość spożywanej wody spada teraz do pół galona czyli 1,89 litra na dzień. Muszę to ilość rozdzielić przez dzień i przyswaja mi to trochę problemów. Troszkę wody do śniadania, troszkę do lanczu i obiadu. Zdecydowanie za mało wody...
Mam suchość w ustach. Czuje się odwodniony.
Czas na pierwszą gorącą kąpiel. Ogólnie uwielbiam kąpiele ale ta była inna. Według dr. Berardi gorąca kąpiel to taka która; "ma być tak gorąca że przynosi lekki i znośny ból ale Cie nie paży".
Gdy tylko się zanurzyłem żałowałem decyzji.
10 minut później leże goły na podłodze w mieszkaniu próbując złapać oddech. Czuje mocne bicie serca. Chcę się napić ale nie mogę!

To już przestaje być zabawne.

Czwartek 

Czuje się jak zombii. Zombii któr tylko siedzi, w większości czasu albo na tapczanie albo w saunie. Widzę bezcenną wodę płynnąca w dół ramienia, wodę którą nie będę mógł uzupełnić gdy wyjdę z sauny...:(
Pije mniej niż litr wody na dzień. Mam już dość...

Piątek

Wyglądam na chorego, bardzo chorego. Ostatnie 30 minut przed ważeniem spedziłem w saunie pijąc minimalną ilość wody.



Co taki spadek wagi robi z fizycznymi możliwościami zawodnika; Kilka testów:

Głównym testem dla zawodnika jest sama walka, lecz nikt do tej pory nie udokumentował jak totalne odwodnienie wpływa na siłe i wytrzymałość(jak i jak wyglądają te same testy gdy po wadzę zaczynają odzyskiwać stracone kilogramy).  

Eksplozywność: Wyskok dosiężny:
Przed: 31,7 inches - 80,5 cm
Po odwodnieniu: 27,6 inches - 70,1 cm

Wytrzymałość siłowa - wielokrotne wyciskanie leżąc - 225 pounds - 102kg
Przed: 15 powtórzeń
Po odwodnieniu: 5 powtórzeń

Wytrzymałość: test na bieżni.
Przed: 3 minuty i 14 sekund sprintu przy prędkości12km/h i przy pochyleniu 6%
Po odwodnieniu: 1 minuta 28 sekund przy prędkości 12km.h i pochyleniu 3%.

Nic dziwnego że zawodnicy od razu po ważeniu jedzą i piją by nabrać straconą wagę by odzyskać swoją fizyczną wydolność.




Nast. część o tym jak mądrze i bezpiecznie wrócić do wagi wyjciowej i jak po odzyskanej wadze wyglądają w/w testy.    

Oryginalny tekst:

http://www.fourhourworkweek.com/blog/2013/05/06/how-to-cut-weight-ufc/








https://www.facebook.com/EdoErgoSumBlog
 


Komentarze

  1. A jeśli nie korzystałabym ze sauny, gdyż w mojej okolicy takowej nie ma, to ile kilogramów mniej bym schudła? Mi zależy na 5, nie 9. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, moze goraca kapiel? Zalezy od Twojej historii z zrzucaniem wagi. Jezeli nie jestes pro athlete i nie wymagane od Ciebie jest zachowanie dyspozycji fizycznej itd itp... Zwykly low carb wystarczy, to jest ekstramalne zrzucanie. Jezlie nigdy nie bylas na np. low carbie powinnas od tego zaczac.

      Usuń
    2. Myślisz, że codziennie gorąca kąpiel pomoże? Tak naprawdę do wagi zostało mi 6 dni, a mam jeszcze 4kg do zbicia. :)
      Tzn u mnie zbijanie wagi zawsze wiązało się z jedzeniem jednego posiłku dziennie i piciem dużej ilości wody, by skurczyć żołądek.

      Usuń
    3. Właśnie ta predyspozycja fizyczna powinna być u mnie zachowana, bo trenuję zapasy. :)

      Usuń
  2. Co w przypadku gdy chce schudnac 3kg a mam 3 dni

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozumiem, że to jest -9kg, ale na pewno nie kg tkanki tłuszczowej? Będę odwodniona, ale bf jedynie ciut spadnie? Jestem na redukcji, stracilam 26kg i stoję w miejscu, miałam małą przerwę i w diecie i w treningach (ok.2miesiące). Jeśli bym zrobiła coś, co opisałeś, to będzie redukcja wagi, nie fatu ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak traktować kawę i herbatę czy mleko? Jako część przyjmowanej wody? Osobno?
    Przyjmowanie czystej wody i jej redukcja powoduje wyplukiwanie ale czy chodzi o ogólnie płyny czy te dawki dotycza tylko czystej wody?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak traktować kawę i herbatę czy mleko? Jako część przyjmowanej wody? Osobno?
    Przyjmowanie czystej wody i jej redukcja powoduje wyplukiwanie ale czy chodzi o ogólnie płyny czy te dawki dotycza tylko czystej wody?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Mój Instagram