Szukaj na tym blogu

wtorek, 25 czerwca 2013

HIIT - Trening interwałowy - Sprinty 400/300/200/100 - szybka odpowiedz anaboliczna



Jeżeli obecnie przymierzasz się do rekompozycji ciała, chcesz szybko stracić tkankę tłuszczową jednocześnie zbudować mięśnie lub podnieść swoją kondycje ten plan może okazać się bardzo pomocny.

Plan ten został zbadany na skuteczność na zawodnikach piłki ręcznej i piłki nożnej a wygląda następująco:

Wykonujemy 4 sprinty na 80% - 100%:

1) sprint 400 metrów ---> 4 minuty przerwy
2) sprint 300 metrów ---> 3 minuty przerwy
3) sprint 200 metrów ---> 2 minuty przerwy
4) sprint 100 metrów ---> Koniec / aktywny cooldown

Korzyści takiego planu:
  • Zwiększona produkcja GH - hormon wzrostu i kwasu mlekowo co sugeruje że skutecznie podkręca metabolizm i może prowadzić do skutecznej redukcji BF po pewnym czasie jeżeli plan jest wykonywany regularnie i zgodnie("w zgodzie") z innym wysiłkiem fizyzcnym (trening siłowy, SW, sporty zespołowe)
  • Korzystna odpowiedz anaboliczna i wzrost testosteronu 
  • Zwiększenie produkcji IGF-1 (insulin-like growth factor-1) hormonu który pomaga budować mięśnie (niektóre planu typu HIIT nie podnoszą IGF-1)
  • Stymulacja osi GH-IGH-1 pokazująca że trening jest wysoko anearobiczny co ma dobry wpływ na metabolizm i redukcje BF. 

 Taki trening można wykonać 2-3x w tygodniu w zależności od celu i intensywności pozostałych aktywności. (czyt. periodyzacja)







 Ref:
 1)Hormonal and inflammatory responses to different types of sprint interval training.
 2) Three Superb Sprint Interval Workouts To Achieve Your Best Body - Charles Poliquin

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz