Moje zdjęcie
edoergosumblog.blogspot.com

Low Carb Redukcja - Co jeść przed i po treningu by efektywniej spalać tłuszcz

W badaniu przeprowadzonym przez Jeffrey F. Horowitz et. al sprawdzono wpływ poszczególnych składników diety zażytych przed treningiem na lipolizę(proces uwalniania kwasów tłuszczowych do krwiobiegu) jak i oksydacje KT. 
Poniżej przedstawiam rezultaty badania jak i ważniejsze fakty wyciągnięte przez naukowców:


Poziom glukozy




  • Poziom glukozy w krwi przed wysiłkiem fizycznym utrzymywał się na wysokim poziomie po podaniu glukozy jak i po mieszance glukozy z lipidami.
  • Średni wzrost glukozy po podaniu fruktozy 
  • Poziom glukozy w stanie na czczo w normie(oczywiście)
Podczas wysiłku poziom glukozy nie różnił się znacznie pomiędzy próbami.

Poziom insuliny:

Rezultaty poziomu insuliny były "identyczne" do rezultatów poziomu glukozy w krwi .

Poziom FFA(free fatty acids):



  •  Znaczna redukcja FFA po podaniu glukozy i fruktozy w porównaniu do stanu na czczo.
  • Podanie tłuszczy do glukozy chroni przed znaczną redukcją poziomu FFA
  • Poziom FFA podczas wysiłku jest podobny we wszystkich grupach do poziomu FFA obserwowanego na czczo.
Lipoliza i oksydacja tłuszczy(podczas wysiłku):



(A: 20- to 30-min period of exercise.B: 50- to 60-min)

Wydatek energetyczny:

 Tabele przedstawia wydatek energetyczny z poszczególnych źródeł. Jak widać największa oksydacja zachodzi podczas stanu na czczo a najmniejsza po podaniu glukozy.

Ważniejsze fakty:

Naukowcy radzą osobom mającym na celu redukcję BF wykonywanie ćwiczeń na czczo, ponieważ wtedy zachodzi najwyższa oksydacja tłuszczy.
Spożycie węglowodanów przed treningiem może zredukować spalanie tłuszczy o 30% nawet przez okres 8 godzin.
Dodawanie tłuszczy do posiłku węglowodanowego może poprawić równowagę miedzy substratami energii(glukoza i FFA) co może przyczynić się do lepszego spalania tłuszczy w porównaniu do posiłku gdzie znajdują się tylko ww.

Po treningu

Po treningu zachodzi tzw "ketoza po-wysiłkowa" W badaniu pt. The effects of alanine, glucose and starch ingestion on the ketosis produced by exercise and by starvation użyto nietypowego scenariuszu ale rezultaty tego badania mogą być przydatne. Scenariusz wyglądał tak:
  • 44 osoby w tym biegacze jak i nie wytrenowani;
  • Biegacze (20 osób) przed testem wysiłkowym stosowało dietę LC(low carbohydrate), 
  • 1 grupa nie wytrenowanych była głodzona przez 65H, 
  • 2 grupa nie wytrenowanych została zbadana po normalnym dniu po normalnym posiłku. 
  • Test wysiłkowy wyglądał następująco: bieg na dystansie ok 22km
Po teście wysiłkowym zbadano wpływ alaniny, glukozy i skrobi na koncentracje ciał ketonowych.

 




 Rezultaty pokazały że alanina jak i glukoza znacznie obniżają koncentracje poziomu ciał ketonowych w porównaniu do skrobi. Zatem posiłek w którym jest skrobia czyli węglowodan złożony będzie odpowiednim posiłkiem by potrzymać spalanie tłuszczu.

Komentarze

Popularne posty

Mój Instagram