Szukaj na tym blogu

niedziela, 18 września 2011

Wszystkie nisko-kaloryczne diety są dietami nisko-węglowodanowymi

Dietetycy którzy polecają diety nisko-kaloryczne często krytykują diety w których zmniejszane jest spożycie węglowodanów. Twierdzą bowiem, że dieta może zadziałać tylko wtedy gdy obniżane są kalorie, nie węglowodany więc zalecają obniżenie wysoko kalorycznych tłuszczy.

Ci dietetycy chyba nie zdają sobie sprawy że obniżanie kalorii jest równoznaczne z obniżaniem węglowodanów w diecie. Dieta typu 2500 kalorii gdzie 50% pochodzi z węglowodanów(1250 kalorii) zawiera 312 gram węglowodanów. Gdy obniżamy kalorie do 1500, czyli odejmujemy 750 kalorii, równocześnie obniżamy węglowodany o 124 gram i spożywamy w takim wypadku 188 gram na dzień.

Więc, obniżanie kalorii jest też obniżaniem spożywanych węglowodanów. Kiedy obniżamy kalorie w tym też węglowodany, nie jesteśmy w stanie powiedzieć co przyczyniło się do redukcji tkanki tłuszczowej, redukcja kalorii czy węglowodanów?

We wszystkich podręcznikach do biochemii można przeczytać że wysoki poziom glukozy w krwi jak i insuliny, hamuję spalanie tłuszczy. Kiedy obniżamy spożycie węglowodanów obniżamy również ilość insuliny którą produkuję nasz organizm by utrzymać stabilny poziom cukru w krwi.

Spalanie tłuszczy przyśpiesza gdy zmniejszamy poziom glukozy i insuliny w krwi. Można to osiągnąć po przez głodówkę, obniżenie kalorii lub obniżenie węglowodanów. Wszystkie te opcje sprowadzają się do obniżenia węglowodanów. Według naukowców by pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej najlepszym rozwiązaniem jest obniżenie węglowodanów i zwiększenie białka, takie diety również z powodzeniem skutkują w kontrolowaniu apetytu. Obniżenie węglowodanów jest najważniejszym krokiem by pozbyć się zbędnych kilogramów.

Jeżeli chcecie sprawdzić czy to prawda, wypróbujcie na sobie. Przez miesiąc jedzcie tylko mięso, ryby, warzywa, owoce niskie w cukry i tłuszcze w średniej ilości pochodzenia naturalnego jak: oliwa z oliwek, olej kokosowy, smalec, łój i masło dobrego pochodzenia. Wysypiajcie się dobrze i zredukujcie stres w waszym życiu. Sami zobaczcie jaki wpływ będzie miała ta zmiana na wasz apetyt, energie i tkankę tłuszczową. Nie macie nic do stracenia poza niechcianym bagażem.

Oryginalni tekst autorstwa: Don Matesz

Źródło: http://www.examiner.com/low-carb-lifestyle-in-phoenix/all-diets-are-low-er-carb-diets



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz